צליל מקוון

רדיו אינטרנטי רב-ערוצי יספק לילדים שלכם מה שהם בכלל לא ידעו שהם צריכים: שירים של ציפי שביט, סיפורים שמקריא יוסי בנאי ועוד פנינים שנשכחו מזמן, וחבל. כל זה מתוך מאגר עצום של תכנים מוצלחים, חדשים יותר, חדשים פחות ובכלל לא חדשים, נטול קללות ואלימות באחריות. הצעת הגשה: לגלול למטה, ללחוץ על הקישור ולקרוא בליווי מוזיקלי

לחיים, בטח אמר פעם איזה חכם זן שלא השכיל להשמיע את החוכמע'ס שלו באוזני מישהו שיתעד אותן, יש חוש הומור מלוכלך. וככה יצא שכמה ימים אחרי פרסום כתבה שלעגה לחובבי נוסטלגיה שבטוחים שהתקופה המושלמת להיות בה ילד התחילה ונגמרה, מעשה פלא, בדיוק במקביל לתקופת הילדות של עצמם, הגיע לביתנו מכרה זהב של נוסטלגיה מהסוג המוצדק ביותר ושבה את לבם של בני הבית.
"קולי אוזן", רדיו אינטרנטי רב-ערוצי המיועד לילדים, מבטיח ומקיים לספק לילדים רצף איכותי במיוחד של שירים, סיפורים ותכנים אחרים שנבחרו בקפידה מתוך עשרות שנות יצירה לילדים. מתי בפעם האחרון שמעתם את ציפי שביט ברדיו? ומה עם "החתול במגפיים" שמקריא יוסי בנאי? האזנה משותפת עם הבכור, לרוב לא חובב גדול של שירים עבריים, חשפה לא רק פרכוסי התלהבות של אימא שטופת זיכרונות הילדות אלא גם התלהבות מפתיעה מצד בן השבע. מתברר שכשמשמיעים לילד טקסטים מובחרים, עם דיקציה מושלמת של זמרים וצורת הגשה שמעמידה במקום הראשון את הצורך של הילד המאזין להבין את מילות השיר או הסיפור, הוא מוכן להקשיב הרבה יותר ברצון.
זה בדיוק מה שעושים שירלי פריד ואודי אפרת, המייסדת והעורך של "קולי אוזן". מקדישים זמן ומחשבה לבחירה זהירה של תכנים, בחירה שמצליחה לברור בין סנטימנטליות חסרת בסיס לאיכות אמיתית שמשתמרת נפלא. פריד, אימא לשתיים ובעלת רקע בתחום הוויזואליזציה של המידע, מפרטת עוד כמה קריטריונים ששימשו אותם בבחירת 7,000 השירים וקטעי הקישור שממלאים את המאגר המוזיקלי שלהם. "הסינון הוא על פי הערכים שלנו. החלטנו שאנחנו משדרים רק מה שמדבר על טוב. אין אצלנו אלימות, קללות, מלחמות, אין אצלנו כמעט חדשות רעות. יש שעות שהן תוכניות של מוזיקה בלבד, ואין הרבה מלל. אנחנו לא מאמינים בהרבה מלל לגילאים הצעירים ולא מאמינים שיש צורך במגיש שיישב ויגיד בין השירים, 'השיר הבא הוא…"".
מאיפה הגיע הרעיון לרדיו ילדים?
"אני אימא לשתי בנות ואנחנו מאוד אוהבים מוזיקה. כשהבנתי שהן לא יאהבו את המוזיקה שלי כבר מהיום שהן נולדות וצריך למצוא להן מוזיקה משלהן התחלתי לחפש והבנתי שהאופציה היחידה היא להראות להן את הקליפים במחשב או בטלוויזיה. ושם אלה בדרך כלל דברים שחוזרים על עצמם, וכל התכנים האלה זמינים בישיבה מול מסך וזה לא בדיוק הסתדר לי, צורת הצריכה הזאת של מוזיקה. ילדים שהם היום בני 5 ,6 בעצם גדלו עם מסך. הם לא יודעים להקשיב למוזיקה בלי לצפות במשהו. אז עמוסה בזיכרונות מפעם, כשכן היו תוכניות לילדים ברדיו אמרתי טוב, צריך לנטרל את התמונה ולתת לילדים להאזין. ולמרות האפשרויות הטכנולוגיות אנחנו באמת מקפידים לנטרל את כל האופציות של התמונה כדי לעשות את ההפרדה בין הילדים לבין המסך. בהתחלה זה היה מצחיק, כי כשהפעלנו את הרדיו במחשב הילדים לקחו כיסאות ובאו לשבת ליד המסך. לקח זמן עד שהם התרגלו שהמוזיקה נמצאת ברקע ולא חייבים לשבת מול המסך. אפשר להתרחק ולשחק, אפשר גם לשבת ליד החלון ולהקשיב לסיפור. אני מרגישה שזאת קצת שליחות ללמד את הילדים להאזין. אני עכשיו בקשר עם מומחים ומורים למוזיקה, והבנתי מהם שהאזנה בלבד מפתחת אצל הילדים משהו שהצפייה לא מפתחת.

"קולי אוזן". מלמדים את הילדים להאזין

"קולי אוזן". מלמדים את הילדים להאזין


"מעבר לזה יש שפע של תכנים, החל מיוצרים ממוסדים ומוכרים כמו חווה אלברשטיין ויורם גאון ועד ליוצרים חדשים ופחות מוכרים שמוציאים חומרים לילדים ופשוט לא משמיעים אותם. אין איפה להיחשף לזה. לא ילדים ולא הורים היום בכלל הולכים לחנות דיסקים לגלות מה חדש ולהכיר, וברדיו אין להם מקום, אז המטרה המשנית היא גם לתת במה לכמות האדירה של היוצרים בתחום".
מערכת הרדיו שהקימו בעצמם והתאימו לצרכיהם כוללת חידוש שהופך את השידורים לרלוונטיים גם למאזינים באזורי זמן אחרים. פריד מסבירה שערוץ שידור הרצף ברדיו נועד להתאים לסדר היום של הילדים. "הצלחנו כבר להתאים בשידור רצף לוח שידורים שמתאים בבוקר לקטנים, אחר הצהריים לגדולים שחוזרים מבית ספר ובערב בשעת השינה לכולם. השידור גם מותאם לשעון של המשתמש, ככה שילדים ששומעים את זה בארצות הברית יוכלו לשמוע את התוכניות של הבוקר בבוקר אצלם, ולא בבוקר של ישראל. בגלל שסדר יום של ילדים הוא כל כך שונה וכל כך ספציפי, היה חשוב לנו שזה יתאים לכל קהל יעד, גם של ילדים ישראלים בארה"ב. ואיכשהו השמועה עוברת ויש לנו מאזינים ממקומות הזויים כמו קמרון, גאנה ורומניה. והם שומעים את 'סופרים כבשים' בדיוק בשעה שהם צריכים לישון".
חוץ משידור הרצף יש ב"קולי אוזן" גם ערוצים ייעודיים שמתאימים לעונה או לחג או לימי הולדת ומתחלפים (מלבד ערוץ יום ההולדת) בהתאם לעונות והאירועים השונים. פריד מספרת שעד היום כבר הגיעו למאות מאזינים ביום, וההיענות הרבה מצד הקהל מובילה גם לפניות רבות מצד יוצרים לילדים שעד היום התקשו למצוא מקום שישמיע אותם ודרך להיחשף בפני הקהל. "אלה יוצרים טובים, מוצלחים", היא אומרת, "ואני לא מבינה איך הם הגיעו עד היום לקהל שלהם. אלה אנשים שהיו צריכים למלא אולמות בדרך של חלוקת הזמנות ליד בתי ספר. אנחנו נותנים ליוצרים האלה קהל מפולח וייעודי והם תופסים את זה בארבע ידיים".

קולי אוזן

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “צליל מקוון

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s